Písničku Ivana Mládka o tom, že „Brno je zlatá loď, za děvčaty z Brna choď“, u nás znal svého času dost možná každý. Protože pochází z dob, kdy měli šťastnější z nás dva a nešťastnější dokonce jenom jeden televizní kanál (nepočítám-li pohraničí s částečně dostupným vysíláním kanálů ze sousedních států, jimž jsme vesměs nerozuměli) plus možná ještě státem provozovaný a kontrolovaný rozhlas a nic víc. Nebyla konkurence, a když nám tak tuto píseň pustili nesčíslněkrát, musela v našich myslích zanechat stopu.
Pamatuji si tu píseň dodnes, jakkoli jde vlastně o docela hroznou odrhovačku. A že jsem to doporučení nevyslyšel a za brněnskými děvčaty nechodil, za to může jedině to, že jsem to měl z domova do moravské metropole strašně daleko a dojíždět tam za účelem randění nešlo.
Tato písnička tehdy slavila úspěchy. Ovšem dnes? Kdyby spatřila světlo světa dnes, kdo ví, zda by se o ní širší publikum vůbec dozvědělo, zda by se vůbec rozšířila po vlastech českých a někdo ji uslyšel i jinde, než jen na Mládkových koncertech. Z prostého důvodu. A to toho, že dnes je u nás televizních kanálů nepočítaně a tak by snadno unikla pozornosti těch, kdo je moc nesledují, a ani na internetu by její úspěch nebyl zaručen.
Proč by se nemusela prosadit ani ve virtuálním světě? Jednoduše proto, že i internetových stránek už je neskutečné množství, a jakkoliv jsou tak dostupné ve všech světových končinách, spoustu z nich nikdy nikdo ani jedinkrát nenavštíví.
Protože zadá-li ten, kdo po něčem pátrá, příslušné slovo do vyhledávače, nabídne mu tento neskutečné množství odkazů. Je jich tolik, že to není v lidských silách všechno otevřít a prostudovat. Na slova ‚Ivan Mládek‘ mi třeba Google právě nabídl 960000 odkazů, na ‚Brno je zlatá loď‘ 677000. A kdyby se ta písnička nacházela teprve na stotisícím a ještě vzdálenějších odkazech, kdo by ji objevil, že?
A podobně je to i s jinými tématy. Všude je těch vyhledávači nalezených stránek tolik, že chce-li mít někdo jistotu, že jeho stránku najdou a budou číst i cizí lidé, musí vsadit na optimalizaci od https://www.seolight.cz/brno. To je totiž jediná šance, jak dostat svou stránku na přední pozice, kde ji veřejnost nalezne, otevře a snad i přečte.
A protože je tato služba dostupná všude, měl by jí využít každý, kdo chce mít úspěšnou internetovou stránku. Prostě „Brno je zlatá loď, a pro SEO si tam choď“. Má to smysl.